prowadzenie kampanii google adwords

Google AdWords- prowadzić samodzielnie czy zlecić komuś?

Wielu przedsiębiorców decyduje się na to, aby rozpocząć kampanię reklamową w sieci dla swojej firmy. Wszędzie bowiem mówi się o tym, jak wiele korzyści może to przynieść dla niejednej działalności gospodarczej. Tak naprawdę najprostszym sposobem, w jaki można zacząć taką kampanię jest skorzystanie z Google Ads, które określane jest również jako Google AdWords. Samo rozpoczęcie jakiejkolwiek kampanii nie wydaje się być skomplikowane- wybieramy słowa kluczowe, dodajemy teksty reklam i wpłacamy budżet na konto. A jednak, im bardziej złożona jest nasza działalność i im większe mamy oczekiwania, co do takiej kampanii- sprawa robi się coraz trudniejsza, a wówczas najwyższy czas na to, aby zwrócić się do specjalisty. Trzeba bowiem mieć świadomość, że zdobycie wiedzy o tym narzędziu wymaga czasu.

Kampanie, z którymi możemy mieć pod górkę

Jeśli nie dysponujemy szczegółową wiedzę o systemie reklamowym, jakim jest Google AdWords, albo też nasza wiedza jest raczej podstawowa, zdecydowanie poza naszym zasięgiem będą bardziej skomplikowane kampanie, ale możemy dać sobie radę z kampanią o charakterze podstawowym. Jeśli jednak jest to kampania wielotematyczna, wielowątkowa, kierowana na różne lokalizacje czy języki, szeroko zakrojona nie tylko na sieć wyszukiwania, ale i na reklamę graficzną w sieci reklamowej, albo nawet zakładająca działania remarketingowe- w takim przypadku znacznie lepiej zlecić wykonanie i prowadzenie takiej kampanii specjaliście. Znacznie lepiej dostosuje on parametry kampanii do naszych oczekiwań, lepiej zoptymalizuje stawki, a także pozwoli dobrać najodpowiedniejsze słowa kluczowe wraz z rodzajem ich dopasowania. Oczywiście, zatrudnienie takiego specjalisty jest kosztem, ale dzięki lepszej optymalizacji kampanii, możemy tego wydatku w ogóle nie odczuć. Tym samym, poprzez zatrudnienie odpowiedniego specjalisty dajemy sobie szansę na skorzystanie ze wszystkich możliwości, jakie daje to narzędzie.

Konieczność ciągłej optymalizacji

Pierwszą rzeczą jest to, że niełatwo jest stworzyć rozległą kampanię od podstaw. Jednakże, późniejsze prowadzenie kampanii Google AdWords również może być czasochłonne, zwłaszcza jeśli chce się to robić dobrze. Należy regularnie sprawdzać, jak rozdysponowany zostaje budżet, należy sprawdzać, w co tak naprawdę klikają użytkownicy i ewentualnie uzupełniać listę wykluczających słów kluczowych. W końcu, trzeba monitorować, czy sama kampania daje nam to, na co liczyliśmy- zysk. Kampanie Google AdWords mają to do siebie, że podczas ich prowadzenia mamy wgląd do bardzo wielu statystyk, przez to poprzez ich analizę można dobrze zorientować się w tym, jakie efekty daje prowadzona kampania. Trzeba jednak regularnie to sprawdzać i analizować, a także reagować, kiedy statystyki nie są dla nas do końca zadowalające. Jak więc widać, samo stworzenie kampanii to nie wszystko, gdyż ważne jest też jej optymalizowanie i opieka nad tym, w jaki sposób wykorzystywany jest budżet. Nie każdy przedsiębiorca ma na to czas, dlatego też tak wiele firm zgłasza się do agencji reklamowych, które takie właśnie usługi świadczą.